6 dic 2011

6/12/11 - Corriols d'Ermedàs

Avui hem anat a fer els corriols d'Ermedàs, petit veinat de Palafrugell. De bon matí sortim de Torroella i quan passavem pel passeig en Fabio ens ha dedicat una salutació que hem tornar amb la mateixa efusivitat.
El temps una mica ennubolat, una mica de fresca, ...però amb ilusió!!!

Arribem a destí, descarreguem les bicis, encara no haviem fet ni un pam que tots dos (en Pitu i l'Artur) ja eren per terrra. Començem bé!!!

De seguit en endinsem en un corriol bonic i ple de natura com diria l'Enric.
Comencem bé!!!

No gaire desnivell per començar, però anem pujant quasi sense adonar-nos.
Aviat arribem al veinat d'Ermedàs de poc més de 46 habitants. Més camins i corriols. La veritat es que ens agrada. No ens esperavem això.

Anirem pujant per corriols técnics, i zones obagues. Fem una petita parada per menjar una mandarina, i beure una mica. Passem al costat del Jardí botánic de Cap Roig. Aviat arribem al punt més alt de la sortida 456 m. Allà hi trobem un corriol estret molt técnic amb pedres pel mig i en pujada. Molt bonic. Les vistes espectaculars!!!
Devant nostra les Illes Formigues.

Seguim el corriol que va carenant la muntanya i la vista es molt bonica.Jutjeu vosaltres mateixos.

La platja de Castell, S'Alguer en primer terme i la platja de la Fosca. Al fons Palamós.

Més corriols. Anem baixant el Puig del Terme. Macos i técnics tots els corriols de trobem. No presenten gaire dificultat però cal anar en compte.

Arribem al camping Benelux, pasem pel darrera, un altre corriol, aquest el trobem una mica més enbardissat però peu a terra i per sobre o per sota pasem els arbres caiguts que ens barren el pas (suposem encara son de la nevada 8/3/10).

Uns rovellons que quasi el trepitgem. Nosaltres pel camí ....i els volataires embardissats pel bosc!!

Aviat arribem a la via verda Palafrugell-Palamós que seguirem un parell de quilòmetres per trencar a la dreta a l'alçada del Mas Fina.
Acabem la ruta amb 26 quilòmetres i molt contents.