22 ago 2012

21/08/12 - EL MONTGRI

Feia temps que ho portava de cap i finalment ahir ho vaig fer: traversar el Massis del Montgrí, reseguint la silueta del bisbe mort (de Sobrestany a L'Estartit). Fa dos anys fou declarat Parc Natural.


L'Aspre Gran
Vaig sortir del camí de Santa Caterina, en el primer trencant a mà dreta i començant a pujar pel Aspre Gran i la muntanya d'Ullà. Eren les vuit del matí. Temperatura agradable 20ºC.

La pedrera d'Ullà
Vaig anar pujant pel costat de la pedrera d'Ullà, però es molt millor carenar pel corriol que no pasa tant aprop de la pedrera. No es tant envardissat i puja molt més recta.




La plana es veia molt bonica. En arribar a dalt del Puig Rodò (303 m) es veia el castell majestuós.




Començo a baixar cap a la creu. Més fotos. 

Torroella de Montgrí

 
























A la creu, una petita aturada, dues fotos més i cap amunt. Em trobo amb un munt de excursionistes que ja baixaven del castell. Tots estrangers!!  No m'havia fixat mai que la creu fos tant torta!!!
Vaig deixant petjades per allà on paso, no fos cas que no tornessim a trobar el camí.



Enrere queda el Puig Rodò, i el corriol de pujada a la creu.


















Un cop al castell, pujo per les escales de cargol i faig algunes fotos de tot l'Empordanet i les Medes. Segon cim del dia: el Montgrí (314 m).



L'Estartit i Les Medes



Ermita de Santa Caterina
Quan baixava cap al Coll d'en Garrigás m'he trobat amb una parella de bikers que pujaven en bici. Déu ni do!!! Hem comentat el que han fet i el que els hi quedava per fer.

Havien sortit de Sobrestany fins a Sta. Caterina, i pujaven al Castell.

Ara amb la bici a coll tota l'estona.

I desprès baixada fins a la creu amb la bici a l'esquena i una vegada a la creu podien anar a Sta. Caterina pel corriol de baixada.

Mentre anava pujant al Montplà,
em girava i els veia com pujaven. Bufff!! Em feien suar només de veure'ls.  Eren francesos.

El Castell vist desde el Montplà
Vaig baixant cap a les Dunes (Coll de les Sorres). Ja es veu L'Estartit més aprop.



Un cop arribo a la font de Les Dunes, faig parada per esmorzar i carregar d'aigua. Molts ciclistes que van i venen pels diferents camins. Trobo en Fabio, en Quim Rabinad i el manyo que venien de fer una ruta pel Montgrí.

Font del Coll de les Sorres


En Quim Rabinad i el manyo.
Jo continuo camí per sobre l'urbanització Torre Vella,  per anar a trobar la ruta del vent.
Durant un bon tram paso pel mig de pinedes, trobant forns de cal a banda i banda del camí. Es el tram més tranquil de la ruta.


















Començo a pujar per Torre Moratxa (220 m) i tot seguit el Rocamaura (225 m).



Podeu veure Torre Ponsa a mà esquerra. Vaig pujant.




L'Estartit i la plana del riu Ter des del lloc homenatge d'en Conrad.
Començo a baixar pel corriol que em portara fins al Salt de l'Euga. Traveso la carretera per agafar el corriol que voreja L'Estartit i que finalment arriba al Cap de la Barra.
 




Les Illes Medes devant meu. Objectiu aconseguit!!



Totes les dades més técniques les podeu trobar aquí. I també alguna foto més.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Luis, que bueno!! Ya me gustaría, poder tener tiempo... Fabian