31 oct 2011

31/10/11 - Corriols de Montràs

Avui hem sortit en Quim Rampes i jo (els altres els tenim treballant, lesionats, ....) així que hem decidit fer una ruta diferent. Hem agafat el cotxe amb les bicis i cap a Montràs a fer els corriols i camins per allà.
Ens havien dit que era una ruta bonica i entretinguda, i a fe que podem confirmar-ho.
Sortim del parking municipal, just darrera de l'Ajuntament i la biblioteca.
Només de començar ja s'enfila amb uns percentatges impresionants (entre el 15 i el 25%) seguim la pista i arribem al mirador de Montràs. Una vista sobre Palafrugell i els voltants.

Hem pensat que desprès de les primeres gotes de suor, calia fer una foto.
Ja haviem coronat el coll de la Boquera.

Ahh!! amb les preses m'he deixat el casc a casa. Anirem en compte.Desprès de pujar i pujar començen els corriols de baixada, tot moll, però molt bonic. Estrets i amb vegetació que semblaven un tunel.

Ens atrapa un grup de moteros (feien la mateixa ruta, ó sino molt semblant perquè al llarg del matí hem anat trobant les seves roderes tot sovint).

Es notava les plujes d'aquests darrers dies. Continuem baixant corriols i camins molt macos. La veritat es que no ens ho esperavem. Arribem a la font de la Teula.

Fem un stop and go (com diu en Pitu). Parem a la font. Un paratge molt bonic on segurament la gent hi poden arribar amb cotxe. Una taula i uns bancs delimita la zona de picnic.

La vegetació es impresionant.

Els corriols es van succeïnt i anem disfrutant del camí i del paisatge.

En un revolt trobem un amic d'en Quim, era en Joan Trias (també vell conegut d'en Perdigón). Fem petar la xerrada i ens fa una mica d'explicació de la zona.
Ens acomiadem i anem fent camí.

Pujem el puig Navic, i baixem una trialera tot seguint la línea eléctrica. Més corriols i fem el puig de Can Carrony, per arribar tot seguit a Can Plaja.

Ens tornem a parar. La bici d'en Quim ens ha fet la punyeta durant la meitat del recorregut. No li anava bé el canvi. Hem anat fent tots els corriols amb plat petit pinyó gros,o com podiem.

Ja ens faltava poc, o aixó era el que ens pensavem. Quasi erem a tocar de Fitor.
Més corriols de baixada i de pujada. Disfrutavem tot i que la bici no acabava d'anar a l'hora. Ja veiem que s'acabava la ruta, anavem baixant més depresa, però de tant en tant una pujadeta d'un percentatge impresionant.
Més baixades amb llosses relliscoses i amb bona pendent.
Acabem arribant a Montràs per una zona residencial. Carrers asfaltats i de baixada.
Ja veiem l'ajuntament.
S'ha acabat.
Només hem fet 20 quilòmetres, però de qualitat, pistes boniques, corriols espectaculars, pujades i baixades...
La ruta es díficil, però molt maca. Segur que tornarem.