20 sept 2016

RUTA DE LES CALES : Calella - Pedrosa - Ferriola

Aquesta ruta a peu la farem per les cales de L'Estartit. Cal anar ben calçat ja que trobarem molta pedra (com per tot el Montgrí). Segons la temporada de l'any podrem aprofitar per fer una banyota a les cales que pasarem.

Sortirem del parking de la platja de l'Estartit, i pel passeig anirem fins al port, d'on agafarem la carretera que puja al Cap de la Barra.

Quan arribarem a l'última casa de l'urbanització a la dreta trobarem unes escales que ens deixaran en el corriol que ens portarà fins al Cap de la Barra. La vista de les Illes Medes es impressionant.

El penya-segat del Cap de la Barra té una alçada considerable. Tot seguit continuarem en direcció nord seguint un petit corriol que aviat ens portarà a Cala Calella.

Cala Calella es molt estreta, pedregosa, però molt bonica i tranquila.
Podem aprofitar per refrescar-nos abans de continuar el corriol de pujada (a la nostra esquerra mirant cap a mar) i tot seguint les marques del sender local.

Aquestes marques ens acompanyaran quasi durant tota la ruta que farem.

Es un continu de pujar i baixar, però les vistes i els racons que trobarem valen la pena.

Recordeu que us trobeu en el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter i per tant cal observar unes normes de conducta i seguir les indicacions que anirem trobant al llarg del camí.

Desprès de reseguir els espadats trobarem el Golfet del Falaguer i l'illa del Dui. Baixarem pel corriol que ens portarà fins el petit port del Falaguer i amb vistes al negre del Falaguer, lloc d'inmersions subaquàtiques.

Es un altre bon lloc per aprofitar i fer una banyota. Just a dins aquest petit port podeu veure una cova que es pot traversar nedant (no hi necessitat de posar el cap dins l'aigua) i que surt al altre costat. Espectacular!!
Tornem a pujar. Quan siguem a dalt anirem cap a l'esquerra fins a trobar el camí de Cala Pedrosa
(així ens estalviem un parell de quilòmetres respecte al track).

Cala Pedrosa és una mica més gran que Cala Calella, també amb pedres i còdols, i arrecerada per l'illa de la Pedrosa que tenim al devant.
Continuarem pujant pel corriol de l'esquerra. Ens trobarem amb una de les vistes més maques de la Foradada i Cap Castell.

Una forta pujada ens portarà fins l'encreuament del cami de la Ferriola. I tot seguit el corriol de baixada ens portarà fins a la Cala Ferriola, una mica més gran que les altres que hem trobat.
És molt concorreguda els mesos d'estiu, moltes embarcacions hi fondejen tot el dia.
També esta arrecerada dels temporals de llevant per l'illa de la Ferriola, i un altre lloc de immersions.

Farem l'última banyota i recularem pel corriol d'on hem arribat. Agafarem el corriol de pujada que ens durà fins al encreuament amb el GR92 que ens portarà fins a L'Estartit. La vista que deixem darrera es impresionant.

Fins aquest punt portarem set quilòmetres de puja i baixa, de corriols i cales. Ara el camí ja ens ha allunyat dels penya-segats i de les cales. Anirem en lleuger descens fins a trobar el mas de la Torre Ponsa.

Ara ja tot de baixada fins al aparcament on hem deixat el cotxe, pasant per el Salt d'Euga, esplèndid mirador de L'Estartit.
En total haurem fet onze quilòmetres del Montgrí.
Podeu seguir i veure aquesta ruta, clicant aquí.