20 ago 2016

LA TRANSMONTGRI

La Transmontgrí és la travessa del Montgrí. És un recorregut de 14 quilòmetres aprox.
Des la pedrera d'Ullà fins al Cap de la Barra de L'Estartit tot carenant el perfil del "bisbe mort".
Recordeu que el Montgrí es un massís muntanyós calcari i amb moltes pedres sueltes.
Cal anar ben calçat.

La pedrera d'Ullà

Vista del castell des de la muntanya d'Ullà.

La muntanya d'Ullà o Puig Rodó té 307,9 m d'alçada. A dalt hi trobarem un punt geodèsic del ICC.
A la vessant sud hi ha el cau d'Ullà on si han trobat restes arqueològiques.
Des d'aqui dalt ja podrem veure el castell del Montgrí. anirem baixant fins a la creu.
Seguirem el corriol de pujada (ultimament arranjat) i que seguirem fins a dalt del castell.
Ja haurem fet 4 quilòmetres.

Agafarem un corriol molt poc fressat a la banda est del castell. Anirem en compte ja que es tracta de la part més complicada de la ruta. Hi haurà algun moment que potser haurem de posar el cul a terra per poder mantenir l'equilibri.

Arribarem al coll d'en Garrigàs. Aquí hi ha el corriol de baixada que en portaria a Torroella pasant pel xiprer d'en Navarro. Nosaltres continuarem cap amunt del Montplà (310 m).

Seguirem el corriol mirant cap a mar i lleugerement cap a l'esquerra fins a trobar la cruilla del corriol de pujada de Sta. Caterina. Girarem a la dreta en un corriol de baixada que ens portarà fins el coll de les Sorres (deixarem el Mas Raginell a l'esquerra).

Aprofitarem per recuperar forçes a la font. Hi han bancs i taules. Es pot dir que hem fet la meitat del recorregut i la part més díficil. A partir d'ara anirem per camins més amples, entre pinedes, amb més ombra. Ens trobarem amb algunes barraques de pedra seca molt ben conservades.

Ens enfilarem per un corriol fins a Torre Moratxa (220 m). Les vistes de la plana i L'Estartit són precioses.

I de Torre Moratxa cap al Rocamaura (225 m). Allà ens trobarem amb el repetidor de TV3, i d'on tantes vegades emeten dades meteorològiques. Als darrers dies hi ha hagut un incendi que afortunadament no va fer gairé mal.
Baixarem pel corriol molt visible ara per la zona cremada.

En arribar a la cruilla del Salt d'Euga continuarem pel corriol a la nostra esquerra i que anirem bordejant per sobre de L'Estartit. El corriol es molt bonic i ombrejat per els pins. Haurem de pujar a mà esquerra fins a trobar el corriol que ja ens portarà fins el Cap de la Barra.

La vista de les Illes Medes impresionant. Haurem acabar la ruta amb un total de 14 quilòmetres aprox.
La tornada es pot fer amb bus fins a Torroella.