18 feb 2017

RUTA DE LES PALLORRES

Avui farem una ruta curta però amb certa dificultat. Cal que aneu ben calçats perque les garrigues i les pedres no ens ho posaren fácil. Procureu portar aigua i alguna cosa per menjar. En total son 5 quilómetres aproxim.

Sortim del aparcament dels "hermanus" i agafem tot seguit el camí que puja cap al dipòsit de l'aigua. Camí aslfaltat i que trobarem tallat amb una corda i una senyal de prohibit el pas pels vehicles no autoritzats. Els ametllers florits donen color i olor a primavera.

A la nostra esquerra veurem el pedrigolet encara ben conservat que baixa del castell. I tot seguit el corriol comença a pujar; podem veure a la dreta la peça d'en Fredo (molt ben arreglat).Es fa costerut però aviat serem a dalt al coll d'en Garrigàs.

Un cop a dalt podem veure la muntanya d'Ullà i la vall de Sta.Caterina. Agafarem el corriol que surt a la dreta i que puja cap al Mont Pla, però agafarem un corriol no gaire fressat que surt a la nostra dreta per anar cap a les Pallorres, és com una feixa de pins que hi ha a la banda sud del mont Pla.

La vegetació és molt minsa, però de tant en tant trobem alguna orquídea amb uns colors espectaculars, de fet és un lliri menut (Iris lutescens). En podem trobar de color groc, també alls vermells, i tots un seguit de plantes molt boniques.
Cal anar en compte que estem dintre del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter.

Tenim una vista espectacular del Empordanet. Hi ha tot un seguit de roques planeres que son com miradors o balcons que inviten a contemplar la plana. Si girem la vista cap a ponent el Castell imponent ens vigila.

Anirem trobant tot una serie de petits caus encarats a sud.

Sempre anirem seguint aquest petit corriol una mica fresat en direcció est (cap a mar).
Aviat trobarem devant nostra els caus d'en Rovira. El corriol desapareix. Cal anar en compte perquè hi ha moltes garrigues, pins caiguts, i caldrà anar baixant per els petits pedrigolets o còrrecs.

Els caus d'en Rovira sembla que tenen un petit balconet devant. Podem veure l'aigua com riella per la roca (en temps que hagi plogut força) donan diferents colors a la façana.
Anirem baixant per la pineda fins a trobar una zona sense vegetació on hi trobarem una barraca. Nosaltres girem cap l'oest fins a trobar el corriol i la pineda que ens portarà fins el cau de la Figuera.

Sembla ser que té aquest nom perquè hi ha una figuera. És potser uns dels caus més coneguts o anomenats del Montgrí. Esta format per dues petites cavitats, i tenen una certa profunditat ja que fa temps si havien fet prospeccions arqueológiques.

Un cop visitat aquest cau tornarem pel corriol i anirem a trobar el camí de les Dunes, que agafarem en direcció a Torroella. Una ruta entretinguda i bonica amb unes vistes espectaculars.