12 sept 2011

Pel Montgrí amb un riojano

10/09/11 (Crònica de l'avi LLuís)

Hem sortit a fer un tomb pel Montgrí. Voliem ensenyar tots ells llocs bonics de la nostra muntanya a n'en Jesús, un amic d'Alfaro. A les vuit del matí ens hem trobat a can Pitu.
Erem 5 (En Pitu, en Perdigón, en Jesús, l'Enric i jo). Molta boira però bona temperatura. Estavem molt animats.

Voliem fer el Montgrí començant per Ullà, però finalment anem cap a Les Dunes. Fem la trialera de pujada, agafem la pista i un cop a dalt ja anem directes a pujar Rocamaura. Allà podrà gaudir de unes vistes espectaculars, encara que la boira no s'havia esvait del tot. Li ensenyem la placa d'en Conrad i li expliquem l'història del nostre president.
Baixem i ens trobem amb l'Enric Tauler que anava a revisar el circuit. Es saluden amb en Jesús, la nit abans haviem sopat al Portitxol. Continuem cap a la ruta del vent. Parem a la barraca dels hereus, i en Perdigón ens explica que hi va trobar un obus de la guerra civil.

En Jesús disfruta molt. Li agraden els corriols, els camins, el temps ens acompanya i anem pasant per tots els llocs més bonics del Montgrí. El portem a la punta Milà. Espectacular, molt bonic, impresionant, ... no li sortien les paraules. Cala Montgó preciós!!!. Unes noies que pasaven per allà ens fan la foto de tot el grup. La boira no ens deixava veure Roses. Una llástima.

Tot seguit agafem la trialera del camping Neus i sortim a Cala Montgó. Li agrada molt. continuem per la Clota. Allà el fem patir una mica per la trialera de pujada, les pedres, ...però el paisatge no l'oblidarà mai.
No estava acostumat amb tantes pedres, i es fot una hòstia que tampoc oblidarà mai.
Arribem al port de L'Escala i esmorçem. Uns calamars a la planxa amb pa amb tomate, vi i café fan que el cos es recuperi de tant pujar i baixar.
Tornem per Sobrestany, tranquils i relaxats, i així haurem donat la volta complerta al Montgrí.
Hem fet uns 40 kms. Quedem per l'endemà. Anirem a Monells.
Podeu veure tot el reportatge fotogràfic si cliqueu aquí.